AKO STE KLIJENT RAJFAJZEN BANKE, ZABORAVITE NA KEŠ NA ŠALTERU! Do gotovine samo na bankomatu

AKO STE KLIJENT RAJFAJZEN BANKE, ZABORAVITE NA KEŠ NA ŠALTERU! Do gotovine samo na bankomatu Informer DN
sreda, 25. 08. 2021. u 18:47
Iako su usluge banaka sve skuplje, one maksimalno smanjuju obim posla i broj ekspozitura. Na taj način debelo umanjuju troškove, a sve više zarađuju

Banke u Srbiji našle su nov način da profitiraju tako što će bankomati u potpunosti zameniti bankarske službenike, dok su s druge strane usluge enormno poskupele, saznaje Zaštitnik potrošača!

Potpuno nov koncept transakcije novca među prvima uvodi Rajfajzen banka, a očajni korisnici javili su se Zaštitniku potrošača kako bi se požalili da više ne mogu da podignu novac na šalteru, već ih radnici iz ekspozitura šalju na bankomat.
- Pre nekoliko dana svratio sam u Rajfajzen banku na Novom Beogradu da podignem novac, ali su mi na šalteru rekli da odem do bankomata. Kada sam im se suprotstavio i rekao da nemam karticu i da ne želim da uzimam novac na ulici, službenica mi je najavila da ću uskoro morati sredstva da podižem isključivo iz mašine. Iznenađen, pitao sam šta ću da radim sa svojim deviznim računom i da li ću takođe na nekom uličnom bankomatu da uzimam pare, što je veoma rizično, bankarska službenica je samo slegla ramenima - priča N. R. iz Beograda.

Sve sami

Uskoro će klijenti sami raditi sve preko računara, telefona ili na bankomatima, ali će banka zarađivati mnogo veći novac
"Efektiva"

Ono što je zanimljivo jeste da se ovaj novi koncept poslovanja upravo dešava paralelno sa poskupljenjem bankarskih usluga, pa se lako dolazi do zaključka da banke smanjuju svoje troškove, otpuštajući službenike i zatvarajući ekspoziture, a da će njihovim korisnicima biti naplaćivane sve usluge kao i do sada, i to po značajno višim tarifama.

U udruženju "Efektiva" kažu da banke evidentno "guraju" svoje klijente u e-bankarstvo kako bi smanjili troškove radne snage, ali da istovremeno povećavaju provizije, cene održavanja računa i sve usluge koje će u veoma bliskoj budućnosti u stvari obavljati sami građani.
- Sve one usluge koje su bile besplatne banke sad naplaćuju. Kreće se sa malim iznosima od 10 dinara, da bi se periodično uvećavale. Kao što vidimo, uskoro će klijenti sami raditi sve preko računara, telefona ili na bankomatima, ali će banka zarađivati mnogo veći novac. Ovo najveći problem može da predstavlja starijim sugrađanima koji nisu vešti sa tehnikom, a neretko se dešava i da zagube karticu ili zaborave svoj pin kod. Takođe, primetno je i da su provizije sve veće i da sada plaćamo sve ono što je bilo besplatno, dok nije razrađen sistem - kažu u "Efektivi".

U Rajfajzen banci potvrđuju da se uvodi novi koncept bankarstva, a kao razlog navode da će njihovi zaposleni moći da se posvete potrebama klijenata koje zahtevaju više vremena, odnosno da budu raspoloživi klijentima za sva pitanja i stručne savete u vezi sa finansijama.

- Bilo da im je potreban keš kredit, stambeni kredit ili da razmišljaju o ulaganju u privatnu penziju ili o investiranju u fondove, naši službenici će moći duže da im se posvete. Na našim modernim bankomatima moguće je izvršiti većinu gotovinskih transakcija, isplata i uplata u dve valute, u dinarima i evrima, tako i bezgotovinska plaćanja računa, uplate na račune u drugoj banci, menjačke poslove, prenose između dva računa, kao i izmirenje kredita i kreditnih kartica kako u gotovini, tako i prenosom sredstava sa tekućeg računa. Za transakcije koje nisu gotovinske, klijentima su na raspolaganju i mobilno i elektronsko bankarstvo, na kojima mogu da obavljaju sve bezgotovinske transakcije iz udobnosti svoga doma i bez potrebe odlaska u banku - kažu u Rajfajzenu.
U ovoj banci objašnjavaju da njihovo dosadašnje iskustvo potvrđuje da se klijenti jako brzo uvere da sve transakcije mogu i sami da obave veoma jednostavno, bezbedno, komforno, i to za samo nekoliko minuta.
- Za korisnike koji pripadaju starijim generacijama, kao i za sve ostale, omogućena je opcija promene pina na bankomatima u ovoj banci i višenamenskim uređajima. Tako na veoma prost način, kao i uz pomoć bankara ukoliko je potrebno, mogu da se opredele za pin koji će lako pamtiti - kažu u Rajfajzenu.

Šta je sve poskupelo i šta sve plaćamo bankama

Klijenti banaka u Srbiji ove godine izdvajaju više novca za pojedine uobičajene usluge, poput održavanja računa, SMS obaveštenja, korišćenja bankomata i isplate gotovine nego lani.
Za SMS obaveštenja mesečno je potrebno oko 100, umesto 70 dinara, a minimalna naknada za isplatu keša korišćenjem platne kartice na bankomatu ili šalteru druge banke umesto 150 sada je 200 dinara.
Banke imaju posebne provizije i za prijem novca iz inostranstva na devizni račun u Srbiji, zatim za usluge mobilnog i elektronskog bankarstva, debitne i kreditne kartice, ali i podizanje keša karticama. Tu su i naknade za izdavanje raznih potvrda, za promenu kreditnog limita i za slanje opomena ukoliko kasnite sa uplatom rate kredita.
Mesečno održavanje računa košta klijente od 150 do 350 dinara, za osnovne pakete računa, mada pojedine banke ne naplaćuju ovu naknadu.
Izdavanje čekova naplaćuje se do 20 dinara po čeku, a dozvoljeni minus je i dalje ubedljivo najskuplja stavka koju zaračunavaju bankari u Srbiji, i kreće se između 30 i 40 odsto.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem