(FOTO) ISTINA O KOKA-KOLI U MEKDONALDSU! Ako kupujete ovaj točeni napitak, morate da znate šta pijete!

(FOTO) ISTINA O KOKA-KOLI U MEKDONALDSU! Ako kupujete ovaj točeni napitak, morate da znate šta pijete! Shutterstock/Zastitnik potrosaca
ponedeljak, 06. 09. 2021. u 16:47
* Dok je tečnost iz limenke tamnobraon, sveža i gazirana, "koka-kola" iz "Mekdonaldsa" izgleda kao da je razblažena sa običnom vodom, bar u odnosu pola-pola * Ukoliko na ambalaži stoji taj naziv, onda unutra mora biti "koka-kola", tvrde stručni sagovornici Zaštitnika potrošača

Točena "koka-kola" u "Mekdonaldsu" je zapravo obojena soda i nema veze sa ovim napitkom u originalnim pakovanjima. Na to su nam ukazali ljubitelji brze hrane koji su ih vizuelno uporedili i to dokumentovali fotografijama.
- Prodajete vodu umesto "koka-kole". Ovo je "koka-kola" bez leda. Prevaranti - napisao je na zvaničnoj stranici "Mekdonaldsa" Nenad Grubanović, priloživši fotografiju na kojoj se vidi jasna razlika.

Tragom ove priče, ekipa Zaštitnika potrošača proverila je prostim eksperimentom ove tvrdnje i došli smo do istog zaključka - "koka-kola" iz "Meka" i ona iz marketa nemaju nikakve sličnosti sem istog naziva. Kada smo ih uporedili, shvatili smo da točeni napitak nije ni približno gaziran, ne peni i veoma je slabog ukusa.

Najveći šok je bio kada smo uporedili boju - dok je tečnost iz limenke bila tamnobraon i delovala sveže i gazirano, "koka-kola" iz "Mekdonaldsa" izgledala je kao da je razblažena sa običnom vodom, bar u odnosu pola-pola. Delovala je poput čaja, svetlobraon boje, bez ikakvog ukusa. Posle dva gutljaja, primetili smo da je bljutava, pogotovo kada više nije bila hladna. Zaključak je bio jasan - u toj ambalaži, osim imena, ništa nije bilo ni približnog kvaliteta.

To je ujedno nametnulo i pitanje odnosa cene i kvaliteta - flašica ili limenka "koka-kole" košta oko 70 dinara na trafikama, dok je manje pakovanje u "Mekdonaldsu" čak 150, dok je veliko 40 dinara skuplje.

Shutterstock/Zastitnik potrosaca

Da napitak koji je neizostavni deo svakog obroka u ovom restoranu brze hrane treba izbegavati u širokom luku, upozorila je i bivša radnica, koja je dobar deo radnog veka provela radeći u "Mekdonaldsu". To je, kako kaže, čista hemija pomešana s vodom.

- Dugo godina sam bila deo ove velike kompanije i radila punom parom. Ne mogu da se žalim, ali mogu da kažem da su to i te kako nezdravi proizvodi, puni veštačkih boja, dodataka, emulgatora... Ma, svega i svačega što pojačava ukus, miris, boju i daje dugotrajnu svežinu. Ali najgore od svega jeste "koka-kola" sa aparata koju prodajemo. Nju dobijamo u burićima, čuva se u posudama od nerđajućeg čelika. Ni približna nije "koka-koli" koja se kupuje u flašama i limenkama. To je potpuno drugi sastav, druga materija. Ona se razblažava, meša, a kada se posude u kojoj je držimo operu, ostane gusta lepljiva masa koju je nemoguće oprati. Što bih ja rekla - otrov. Ali ljudi to znaju i i dalje konzumiraju sve naše proizvode bez izuzetka - otkrila nam je tajnu ova radnica (ime poznato redakciji).

Domaći stručnjaci smatraju da nadležni organi pod hitno treba ovakvo poslovanje da ispitaju i da stanu u zaštitu potrošača. Prema njihovim rečima, ovo je čist primer obmane i dovođenje u zabludu kupaca, kojima se pod istim imenom prodaje proizvod znatno drugačijeg kvaliteta.
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević savetuje potrošače da svoja prava potraže kod nadležnih organa, ako treba čak i na sudu, jer su njihova bezbednost i zdravlje na prvom mestu.

- Ukoliko ovaj proizvod ne odgovara originalnoj verziji "koka-kole" i nema poznati kvalitet, ukus, boju i izgled, ovo je onda ozbiljna prevara potrošača! U ovom restoranu brze hrane očigledno svoje kupce dovode u zabludu, jer im prodaju proizvod koji osim imena nema zajedničkih parametara sa "koka-kolom". To se kosi sa svim pravilima i zakonima i nadležni ovome moraju stati na put - smatra Bogosavljević i napominje:

- Kada su ovakve obmane u pitanju, postoje dve mogućnosti - prva je da se slučaj prijavi poljoprivrednoj inspekciji, koja će kroz rigorozni nadzor ispitati kvalitet napitka i shodno rezultatima preduzeti zakonske mere i pokrenuti postupak. Druga mogućnost je da se ambalaža vrati i da se traži nova, čak i povraćaj novca. Mada, u takvim situacijama, moj savet je da se uvek sačuva deo proizvoda kao dokaz, ukoliko potrošači odluče da svoja prava potraže na sudu. Jer oni za svoje pare to kupuju i niko nema prava tako da se igra sa njihovim pravima, ali i zdravljem!

Sa njim je saglasan i predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović! On ističe da po zakonu "Mekdonalds" mora da prodaje originalnu "koka-kolu"!

- Mnogi potrošači su primetili tu razliku. Ukoliko na ambalaži stoji taj naziv, onda unutra mora biti "koka-kola". Ukoliko nisu iste ona iz "Meka" i prodavnice, onda je verovatno došlo do neke promene. Tu faktor može biti i tehnološki proces, način čuvanja, pakovanja, sipanja, ali i koliko dugo ona stoji u tim specijalnim posudama, pre služenja. Svakako, sve je do percepcije kupaca i na koji način oni doživljavaju ukuse ovog gaziranog napitka - naglašava Papović.

"Mekdonalds": To je receptura "Koka-Kole"

U "Mekdonaldsu" kažu da su recepturu dobili od "Koka-Kole" i da je se striktno pridržavaju.
- Recepturu za napitke iz programa "Koka-kola" dobili smo od te kompanije i mi je u potpunosti poštujemo i pridržavamo se zadatih procedura. Prepoznatljivost i vrednost našeg brenda je upravo u konstantnom kvalitetu, jedinstvenom ukusu i usluzi i standardima koji važe u svim zemljama. Strogo se poštuju svi standardi kada je bezbednost i kvalitet hrane u pitanju u našoj kompaniji i to ne samo oni koje propisuje Svetska zdravstvena organizacija, Evropska unija i zakoni država u kojima poslujemo, već i naši interni propisi i procedure. U Srbiji poslujemo više od 30 godina i svih ovih godina se pridržavamo tih standarda - kažu oni.
Od kompanije koja proizvodi "koka-kolu" nismo dobili komentar.

Led u "Meku" pun fekalija

Jedan od najvećih skandala koji je otkriven kada je reč o točenim pićima u lancima restorana brze hrane bio je onaj kada se analizom utvrdilo da led koji koriste "Mekdonalds", KFC i "Burger king" sadrži fekalne bakterije. To je pokazalo testiranje koje je naručio BBC, a sprovedeno je u Velikoj Britaniji. Testirano je po 10 slučajnih uzoraka iz svakog od pomenutih restorana. U "Mekovom" ledu pronađena su tri problematična uzorka.

Shutterstock/Zastitnik potrosaca

Led je testiran na koliforme, koji ukazuju na fekalnu kontaminaciju, što "Defra", vladina služba koja postavlja standarde o vodama u Velikoj Britaniji, strogo zabranjuje kada je reč o vodi za ljudsku upotrebu.
Stručnjaci kažu da kada se pronađu ovakve sorte bakterija, to jasno pokazuje da je zakazala higijena i sam proces pravljenja leda. Moraju se kontrolisati ljudi koji prave led, koji rukuju ledom i koji ga prenose u piće kupaca. Zatim, neophodno je uraditi i higijensku analizu samih mašina za pravljenje leda, kao i način na koji se održavaju!

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem