DA TI SE ŽIVOT SMUČI! Evo šta je Sandra dobila u čizburgeru iz Mekdonaldsa!

DA TI SE ŽIVOT SMUČI! Evo šta je Sandra dobila u čizburgeru iz Mekdonaldsa! Informer/Zaštitnik potrošača
utorak, 21. 09. 2021. u 15:38
Beograđanka Sandra P. dobila je burger u kome su se nalazili ostaci nekog suhomesnatog proizvoda vrlo čudne boje i izgleda. Ovo je slučaj za inspekciju, poručuju stručnjaci

Kada kupujete hranu u restoranima "Mekdonalds", dobro pazite, jer se vrlo lako može desiti da u vašu porudžbinu zalutaju delovi mesnih prerađevina kojima tu nije mesto! Zato dobro pregledajte burger ili obrok jer se može desiti da dobijete delove, na primer, salame čudnog izgleda, kojoj tu nije mesto.

Upravo se to desilo Beograđanki Sandri P. (ime i prezime poznato redakciji) kada je kupila čizburger!
- Često kupujem u ovom restoranu brze hrane. Do sada nisam imala primedbi na kvalitet. Ono što mi je smetalo jeste brzopletost radnika prilikom porudžbina, bilo na šalteru ili Mek-drajvu, jer mi se baš često dešava da mi ne spakuju sve, pa onda moram da se vraćam, čekam red ponovo, pokazujem kesu, račun... Međutim, prošlog vikenda usledilo je neprijatno iznenađenje kada sam otvorila svoj obrok. Toliko neprijatno da mi je bilo čak i prosto rečeno, gadno - ispričala nam je Sandra i nastavila:

Informer/Zaštitnik potrošača

Udar na potrošače

Ovo je ozbiljan udar na potrošače, jer im se prodaje hrana koja očigledno nije lepo spremljena i zapakovana, čim se u njoj našao deo nečega što tu ne pripada
Petar Bogosavljević, Pokret potrošača

- Krenula sam sa drugaricom u vikendicu. Svratile smo do "Mekdonaldsa" u beogradskom naselju Vidikovac. Poručile smo hranu u Mek-drajvu, jer je bila manja gužva. Uzele smo po dva obroka i prvo što smo proverile da li je sve tu. Za divno čudo, sve spakovano, sve toplo. Stigle smo u selo. Otvorila sam svoj obrok sa dva čizburgera. Nisam ni slutila da će mi se večera zgaditi u sekundi. Prvi je bio normalan, međutim, kada sam otvorila drugi, iz njega je ispalo nešto čudno. Prvo mi je delovalo kao guma, a onda sam shvatila da je reč o nekoj salami, odnosno njenim ostacima. Bila je tanko isečena, bez mirisa, suva, smežurana, skoro ljubičaste boje. Nisam znala odakle ona tu, jer svakako ne ide u sastav čizburgera. Preselo mi je sve u sekundi. Odakle deo salame tu? Pitanje je odakle je tu završila, kako, da li je pokvarena, kako su je upakovali? Nisam mogla da im vratim, jer sam bila daleko. Ali istog momenta sve to sam slikala, a potom i bacila u đubre. Nisam želela da rizikujem da nastavim sa jelom i da se možda i otrujem. Zaposleni u "Meku" bi pod hitno trebalo da povedu računa o higijeni i načinu svog poslovanja!

Informer/Zaštitnik potrošača

Domaći stručnjaci smatraju da su ovakvi primeri ozbiljni problemi i da nadležni organi pod hitno treba da sprovedu rigoroznije kontrole, pogotovo kada se radi o objektima gde se služe hrana i piće. Ovaj slučaj treba prijaviti inspekciji i zaštitu potražiti na sudu, dodaju oni.

Predsednik "Pokreta za zaštitu potrošača Srbije" Petar Bogosavljević kaže da je skandalozno u svom obroku pronaći delove sumnjivog porekla.
- Ovakve stvari su nedopustive i primer velike nemarnosti i neodgovornosti zaposlenih u lancu restorana brze hrane! Ovo je ozbiljan udar na potrošače, jer vi njima prodajete hranu koja očigledno nije lepo spremljena i zapakovana, čim je dopušteno da se u njoj nađe deo nečega što tu ne pripada. Nešto što ni sam potrošač ne zna šta je, niti kog je porekla. Ovakve stvari se ne smeju tolerisati. Ovo je primer loše poslovne prakse i ozbiljno igranje sa pravima, zdravljem, ali i novčanikom kupaca. Smatram da ovo postaje alarmantno i da nadležni organi treba da pojačaju kontrolu ovakvih lanaca i da sankcionišu sve propuste - ističe Bogosavljević.

Informer/Zaštitnik potrošača

Na pitanje šta da potrošači rade u ovakvim situacijama Bogosavljević savetuje:
- Postoji ono prvo i osnovno pravilo da se svaki sumnjiv ili neispravan proizvod vrati i zameni ili da se traži povraćaj novca. Međutim, to je sve kratkotrajan proces. Da bi se zaštitili i svi ostali potrošači i da se to ne ponovi, ovakve stvari treba podići na viši nivo. Pa slučaj prijaviti potrošačkim udruženjima, veterinarskoj inspekciji, ako treba i do suda stići. Ali važno je da uvek imate deo dokaza kod sebe kako biste dokazali da ste prevareni ili oštećeni.

Moglo je doći do trovanja

Nutricionista Milka Raičević napominje da je puka sreća što sumnjivi deo burgera devojka nije pojela. Ona apeluje na potrošače da ne konzumiraju često brzo hranu, pre svega, jer nije zdrava, a i higijena je tokom njene pripreme često upitna!

- Čim nađete nešto u jelu čemu nije tu mesto, to ne treba više konzumirati. Zašto? Pa zato što je tu dospeo očigledno greškom i propustom i nemate pojma kog je sastava, da li je pokvareno i štetno. Zato je moj savet svim potrošačima da izbegavaju brzu hranu i da ne kupuju nešto što ne znamo ni kako je spremljeno, ni spakovano, ni kog je porekla. Zato stalno apelujemo na ljude, pogotovo na mlade, da izbegavaju "fast fudove" - kaže Raičevićeva i dodaje:
- Isto je slučaj i sa ovim burgerom u "Mekdonaldsu". Da devojka nije videla to parče nečega u pakovanju i pojela ga, mogla je da ima zdravstvene tegobe. Naročito, ako je nađen deo, recimo, salame, bio pokvaren. Kao prvi simptom sigurno bi bila dijareja, a ukoliko bi dobila i temperaturu, to bi bio jasan pokazatelj da je reč o trovanju.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem