KAKO DA RASKINETE UGOVOR ZBOG POSKUPLJENJA USLUGA? Ovo su vaša prava, EVO ŠTA TREBA DA URADITE

KAKO DA RASKINETE UGOVOR ZBOG POSKUPLJENJA USLUGA? Ovo su vaša prava, EVO ŠTA TREBA DA URADITE Shutterstock
nedelja, 19. 12. 2021. u 14:48
Nakon što se u javnosti podigla velika bura oko zabrane "Telenorovim" korisnicima da prilikom raskida ugovora zbog poskupljenja prenesu broj u drugu mrežu, ovaj mobilni operater je po svoj prilici doneo odluku da poštuje zakon.

Podsetimo, čim je objavljeno da će usluge poskupeti za oko sedam odsto, korisnicima koji su želeli da ostvare svoje pravo na raskid ugovora "Telenorovi" operateri su rekli da u tom slučaju nemaju pravo da zadrže broj telefona, što je protivno zakonu.

Tada su se oglasila potrošačka udruženja i mediji, koji su apelovali na nadležne organe da stanu na put "Telenorovom" nezakonitom poslovanju, a koje se odnosilo i na otkup uređaja uzetih na rate.
Nakon toga "Telenor" je popustio i dozvolio prenos broja, a potrošačko udruženje "Efektiva" jasno je ukazalo na to koja su prava potrošača i koji zakon ih štiti ukoliko odluče da raskinu ugovor zbog poskupljenja usluga.

* Potrošač je dužan da uplati iznos za usluge koje su mu pružene do raskida ugovora.

* Potrošači koji su potpisali ugovor sa minimalnim periodom trajanja (na 12 ili 24 meseca) mogu ga raskinuti bez plaćanja ikakvih penala, bez obzira na to da li su do trenutka raskida koristili bilo kakav popust na pruženu uslugu.

* Potrošači koji su uz ugovor preuzeli i neki od uređaja na otplatu na rate (mobilni telefon, tablet, oprema) prema Zakonu o obligacionim odnosima imaju dve opcije:

1) Svaka ugovorna strana treba da vrati onoj drugoj ono što je od nje primila. To znači da potrošač vraća uređaj, a "Telenor" njemu vraća sve dotadašnje uplate po osnovu otplate uređaja.
2) Druga opcija je da potrošač u celosti otplati uređaj po ceni koja je predviđena ugovorom, umanjeno za ono što je plaćeno do trenutka raskida. Potrošači koji su uređaje uzeli na otplatu putem kredita Mobi banke, ili neke druge, nastavljaju sa otplatom uređaja po ugovoru koji imaju sa bankom, a uređaj zadržavaju.

* Operatori su dužni da svim korisnicima prilikom promene operatora omoguće zadržavanje njihovog postojećeg broja. Postoje izuzeci od toga, a oni se odnose na slučajeve kada je zahtev za prenos broja netačan ili nepotpun, kada je zahtev podneo neregistrovani korisnik, ili ako postoje neizmirena dugovanja od strane korisnika. Dakle, ne postoji način da "Telenor" zadrži nečiji broj. Ako bi došlo do pokušaja toga, korisnik odmah treba da se obrati Ratelu.

* Raskid ugovora podnesite pisanim putem, fizičkom predajom zahteva u poslovnici, uz dva primerka, od kojih jedan overeni ostaje kod potrošača kao dokaz. Druga opcija je mejlom, a treća poštom na adresu.

* Rok za predaju Izjave o raskidu ugovora je 8. 12. 2021. (30 dana od dana obaveštenja o povećanju cena). Ko to ne uradi do tada, gubi pravo na raskid ugovora.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem