DIGLI CENE, A USLUGA SVE GORA! Dostava paketa skuplja, EVO KOLIKO KOŠTA POSLE PROMENE CENA

DIGLI CENE, A USLUGA SVE GORA! Dostava paketa skuplja, EVO KOLIKO KOŠTA POSLE PROMENE CENA Zaštitnikpotrošača.rs
nedelja, 19. 12. 2021. u 14:57
"Aks" i "Beks" digli cene poštarine. Što je kilaža paketa veća, i poskupljenje je veće. Korisnici s razlogom besni jer i dalje muku muče kada šalju i očekuju pakete

Kurirske službe, koje svakodnevno stvaraju neprilike korisnicima, dodatno su im stale na muku, pa su uprkos katastrofalnoj usluzi podigle cene!

Za sada smo uočili promene u cenovnicima kod "Beksa" i "Aksa".
Tako, na primer, cena dostave paketa najmanje gramaže, do pola kilograma, skočila je u "Aksu" za 30 dinara i sada iznosi 320, a u "Beks" službi tu uslugu slanja platićete 15 dinara više nego ranije, odnosno 315.

Za pošiljke od pet do 10 kilograma u "Aksu" nekada su potrošači morali da plate 700 dinara uslugu slanja, a nakon poskupljenja morate da izdvojite čak 70 dinara više i da iskeširate 770 dinara.
Najveće povećanje cene slanja paketa je u kategoriji od 30 do 50 kilograma, i to u "Beks" brzoj pošti, pa umesto nekadašnjih 1.150 dinara sada ćete slanje paketa te težine platiti čak 1.628 dinara, što je za skoro 500 dinara više nego ranije (pogledajte tabele)!

Shutterstock

Međutim, osim cena, ništa se nije promenilo, jer korisnici i dalje muku muče sa njihovim uslugama, o čemu svedoči niz žalbi.

Nove cene u AKS

kategorija stara cena nova cena razlika
do 0,5 kg 290 320 30
do 1 kg 350 380 30
do 2 kg 410 430 20
5-10 kg 700 770 70
30-50 kg 1.570 1.570 /
* svi iznosi izraženi su u dinarima

Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionale organizacije za zaštitu potrošača (NOPS), kaže da je broj žalbi na račun kurirskih službi ogroman i da bi, ukoliko već podižu cene, trebalo da porade i na kvalitetu usluga i da potrošačima dostavljaju robu bez oštećenja, na vreme, da paketi stignu na tačnu adresu...

- Poskupljenje usluga je rezultat povećanja cena goriva. Bilo bi dobro da ostale kurirske službe u našoj zemlji ne povećaju cene i tako nam dokažu da konkurencija u našoj zemlji postoji. Svakako, sve veći broj žalbi i dalje stiže na račun kurirskih službi i čak trećina se odnosi na vreme za koje je isporučena roba, a sve je više i onih koji im se javljaju zbog loše usluge i isporuke oštećene robe koju kasnije ne uspevaju da reklamiraju i zamene - kaže Nikolić.
On dodaje da je najvažnije da građani zapamte da bi oni koji primaju pošiljku ili druga osoba koja je ovlašćena za to odmah prilikom uručenja, a najkasnije narednog radnog dana, trebalo da reklamiraju oštećenu pošiljku.

- Ukoliko to ne urade, pravo na naknadu štete moraće da ostvaruju u odgovarajućem sudskom postupku. Sa druge strane, operator je dužan da se o osnovanosti reklamacije izjasni u roku od osam dana od dana prijema reklamacije - kaže Nikolić i dodaje da je najčešće opravdanje koje kurirske službe daju kao odgovor na reklamaciju i kako bi izbegle obavezu nadoknade štete navodno neodgovarajuće pakovanje robe.

Problemi na koje se kupci žale uglavnom su isti godinama i odnose se na neisporučivanje ili kašnjenje robe, oštećenja na poručenim proizvodima...

Nove cene u BEKS

kategorija stara cena nova cena razlika

do 0,5 kg 300 315 15
do 1 kg 350 368 18
do 2 kg 420 441 21
5-10 kg 700 735 35
30-50 kg 1.150 1.628 478
* svi iznosi izraženi su u dinarima

- Primetili smo da od dana poručivanja prolazi i više dana od obaveštenja koje je kupac dobio u predugovornom obaveštavanju i onda tu nastaje problem. Rok za isporuku po zakonu je 30 dana, ali trgovci obično navedu da je isporuka za nekoliko dana, što, ako se ne desi, kupce navodi da odustanu od ugovora. Rokovi moraju biti preciznije definisani i da se navodi "očekivani rok isporuke". Jedna od primedaba kupaca bilo je i to da kurirske službe ostave obaveštenje da kupac nije bio na adresi, a to nije tačno. Ovo ne sme da se dešava jer je njihova zakonska obaveza da čak dva puta pokušaju da isporuče robu i tek onda da kupca obaveste da mora sam da preuzme pošiljku - objasnio je Nikolić.

Kako zakon štiti potrošače

* U slučaju gubitka ili potpunog ili delimičnog oštećenja sadržine registrovane pošiljke ili prekoračenja roka za prenos i uručenje registrovane pošiljke u unutrašnjem saobraćaju, poštanski operator dužan je da pošiljaocu ili ovlašćenom licu nadoknadi štetu, i to:

- gubitak ili potpuno oštećenje registrovane pošiljke - desetostruki iznos plaćene poštarine za prenos te pošiljke;
- gubitak ili potpuno oštećenje vrednosne pošiljke - iznos označen na pošiljci uvećan za naplaćenu poštarinu po vrednosti i desetostruki iznos plaćene poštarine za prenos te pošiljke;
- gubitak ili pogrešnu isplatu uputnice - iznos u visini uputničkog iznosa uvećan za naplaćenu poštarinu po vrednosti i desetostruki iznos plaćene poštarine za prenos te pošiljke;
- prekoračenje roka za prenos i uručenje registrovane pošiljke - petostruki iznos plaćene poštarine za prenos te pošiljke;
- oštećenje ili umanjenje sadržaja registrovane pošiljke - iznos u visini utvrđenog ili procenjenog dela oštećenja ili umanjenja sadržaja pošiljke, ali ne veći od iznosa koji bi se isplatio u slučaju gubitka ili potpunog oštećenja pošiljke;
* Poštanski operator oslobođen je odgovornosti ako dokaže da je do gubitka ili oštećenja registrovane pošiljke došlo usled uzroka koji se nisu mogli predvideti, pa čak i zbog krivice pošiljaoca.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem