PLATILA CIPELE 16.000, OBULA IH PET PUTA, A ONDA... Odgovor prodavca će vas šokirati!

PLATILA CIPELE 16.000, OBULA IH PET PUTA, A ONDA... Odgovor prodavca će vas šokirati! Shutterstock
nedelja, 19. 12. 2021. u 15:03
Posle samo pet nošenja đon je počeo da se kruni, a kada ih je reklamirala, dobila je negativan odgovor uz obrazloženje da su "oštećene od nošenja i nemarom potrošača"

Potrošači, još jednom se pokazalo da, čak i ako za kupovinu cipela izdvojite veliki novac, to ne mora da znači da ste kupili kvalitetan par obuće koji ćete moći da nosite nekoliko godina! Poslednji u nizu primera bahatog ponašanja trgovaca dogodio se jednoj ženi koja je za cipele brenda "Shoestar" iskeširala čitavih 16.000 dinara, da bi posle samo pet nošenja đon počeo da se kruni.

Umesto da joj uvaže reklamaciju zbog nekvalitetne izrade obuće koju su joj prodali za sumu koja se ne može smatrati malom, oni su je odbili. Da stvar bude gora, svoj postupak opravdali su rečima da su cipele "oštećene od nošenja i nemarom potrošača" i svu krivicu svalili na nju!

Nezadovoljna žena svoj gnev i razočaranje podelila je na društvenoj mreži Tviter.
- Godinama kupujem u "Shoestar-u". Toliko pari da sam kao stonoga. Kupim cipele za 16.000 dinara na kojima se posle bukvalno pet nošenja đon kruni! Reklamacija nije uvažena jer su "oštećene od nošenja i nemarom potrošača"?! Pitam stručnjake koji su takvu ocenu dali: je l' normalno da se po suvom vremenu i od vožnje đon raspada za cipelu od 16.000? Šta bi bilo da su nošene na minus 10? Moj dinar "Shoestar" nikada više videti neće jer su sramota i neprofesionalni, veruju da su iznad potrošača! E pa, poštovani "Shoestar" - niste! - napisala je ona i dodala:
- Takvi trgovci smatraju da valjda obuća koju kupimo treba da stoji i da je ne nosimo! To samo kod nas, dok na zapadu možeš posle mesec dana da vratiš bez računa...

Nažalost, ovakve situacije nisu neuobičajene! Cipele, čizme i patike na prvom su mestu liste potrošačkih problema. Našoj redakciji svakodnevno pristižu pritužbe čitalaca na ovu temu, a problemi su uglavnom isti - obuća se raspada nakon mesec-dva nošenja, a prodavac odbija reklamaciju. Ako se udostoji da je obrazloži, to je uglavnom da obuća nije adekvatno nošena i održavana.

Shutterstock

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić kaže za Zaštitnik potrošača da je problem sa reklamacijom obuće oduvek glavna muka među potrošačima.
- Nijedna obuća ne bi smela da se raspadne nakon pet nošenja, a kamoli cipele koje su tako skupo plaćene. Postavlja se pitanje koliko puta možemo da obujemo cipele od 16.000 dinara da bi bilo prihvatljivo da đon počne da se raspada? Nažalost, većina reklamacija koje potrošači upućuju trgovcima kada je u pitanju obuća odbija se. Jedino što potrošač može da uradi u ovoj situaciji jeste da angažuje nezavisnu laboratoriju koja treba da utvrdi da li je posredi zaista krivica potrošača ili se obuća raspala jer nije kvalitetna. Ukoliko odgovor bude pozitivan po potrošača, preostaje samo da tuži trgovca. Međutim, potrošači to uglavnom ne žele da rade, ne žele da se "razvlače" po sudovima i da se bave time - napomenuo je on i dodao:
- Ova sfera mora da se uredi, da deklaracije obuće budu jasne i potpune, a ne kao što se dešavalo da na gumenim čizmama piše da su za suvo vreme. Tipičan primer "rupe u zakonu". Zaštita potrošača je na prvom mestu, kao i njihova prava, a to ni trgovci ni proizvođači obuće ne poštuju.

U "Shoestar-u" bez odgovora

Ekipa Zaštitnika potrošača pokušala je da stupi u kontakt sa brendom "Shoestar" i od njih dobije odgovore na sledeća pitanja:

1. Kako je moguće da đon na cipelama koje koštaju 16.000 dinara počne da se kruni nakon samo pet nošenja?
2. Reklamacije je odbijena rečima da su cipele "oštećene od nošenja i nemarom potrošača". Koliko puta potrošač treba da nosi cipele i šta tačno potrošač može da uradi cipelama da bi đon krenuo da se kruni?
Međutim, do zaključenja ovog broja odgovore na naša pitanja nismo dobili.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem