MISLIO JE DA MU JE PUKAO ZUB, A ZAPRAVO.... Aleksandra je večera mogla da košta života (FOTO)

MISLIO JE DA MU JE PUKAO ZUB, A ZAPRAVO.... Aleksandra je večera mogla da košta života (FOTO) informer.rs
nedelja, 19. 12. 2021. u 15:12
U porciji hrane iz kineskog restorana "Soja sos" koju mu je dostavio "Glovo" Aleksandar Crnomarković pronašao metalni šiljati predmet koji je mogao, da ga je progutao, ozbiljno da mu ugrozi zdravlje

Naš kolega Aleksandar Crnomarković mogao je glavom da plati večeru koju je naručio preko aplikacije "Glovo" iz poznatog kineskog restorana "Soja sos"! Njegovu ispovest o toj večeri prenosimo vam u celosti.

- Od službi za dostavu hrane smo, sudeći po svim marifetlucima, obmanama i potkradanjima o kojima smo pisali prethodnih meseci, mogli sve da očekujemo, osim da će nas umalo koštati života, što se meni zamalo nije desilo! Naime, u porciji koju su mi dostavili iz poznatog kineskog restorana "Soja sos" bila je metalna rajsnadla koju sam na sreću osetio i izbacio iz usta, pa nisam imao ozbiljnije posledice. Spaslo me je i to što je hrana stigla sa ogromnim zakašnjenjem i potpuno hladna, pa nisam "navalio", jer bih u suprotnom ovim šiljatim metalnim predmetom u najmanju ruku polomio zub i povredio jezik ili neki drugi deo usne duplje. Kada sam osetio tvrd predmet u ustima, u prvi mah sam mislio da sam polomio zub - kaže Aleksandar i dodaje:

- Da sam slučajno krenuo da ga progutam, velika je verovatnoća da bih mogao da se ugušim, a gotovo sigurno bih ispovređivao dobar deo digestivnog trakta. Ako je verovati lekarima, a u porodici mi ih, hvala Bogu, ne manjka, u slučaju gutanja ovog šiljatog metalnog predmeta, što je lako moglo da se dogodi, on bi se sigurno negde zaustavio na putu do želuca. To bi uzrokovalo ozbiljne povrede, unutrašnje krvarenje i neminovnu hiruršku intervenciju sa neizvesnim ishodom. Da sve bude gore, u trenutku kada su stigle porudžbine, u stanu mi je bilo četvoro dece, tri sestrića i sestričina, i dvoje mi je odmah tražilo da probaju. Srećom, nisam im dao jer sam se plašio da će im sos biti previše ljut. Svaki put se naježim kad pomislim koliko sam imao sreće i šta bi bilo da sam kojim slučajem deci dao hranu i da se neko od njih ugušio onom šiljatom rajsnadlom ili je, ne daj Bože, progutao, što bi verovatno imalo fatalan ishod koji ne bih sebi oprostio do kraja života. Zbog toga taj dan mogu slobodno da slavim kao drugi rođendan, ali i kao dan od kog neću više ništa naručivati preko aplikacije "Glovo", niti jesti u restoranu "Soja sos".

Našeg kolegu je dodatno razbesnela činjenica da ni servis za dostavu, a ni restoran nisu pokazali bilo kakav osećaj odgovornosti za ovako strašan propust, a čija je odgovornost teško je utvrditi.

informer.rs

- U svakom slučaju, ko radi, taj i greši i svakome može da se dogodi greška makar i nedopustiva i fatalna kakva je ova sa oštrim metalnim predmetom u hrani. Ono što je definitivno najgore u ovom slučaju i od strane "Glova" i restorana "Soja sos" jeste nedostatak bilo kakvog osećaja odgovornosti kada naprave gaf ovolikih razmera. Isto veče o celoj situaciji sam obavestio korisničku podršku aplikacije "Glovo". Tražili su mi slike, a kada su ih dobili, hladnokrvno su rekli da će mi sutradan poslati odgovor na mejl. Sutradan je stigao mejl u kome su prihvatili grešku, izvinili se i "refundirali" mi iznos porudžbine, ali u vidu njihovih kredita koji mogu da se potroše samo preko te aplikacije. U prevodu, za to što su mi ugrozili život nisu mi čak ni vratili moj novac, nego su mi dali praktično vaučer preko kog mogu ponovo nešto da naručim iz nekog od restorana sa kojima sarađuju. Ovakva praksa me je frapirala jer sam više puta bio svedok kako ugostitelji za mnogo manje gafove klijentima daju i bonuse i poklone i naknade, samo da ne rizikuju da dobiju tužbu, a ne da im kao "Glovo" i "Soja sos" ne vrate ni novac, nego im uplate kredit na aplikaciji.

informer.rs

Od restorana "Soja sos" nismo dobili odgovore, a iz "Glova" kažu da sve pritužbe koje se tiču higijenskih ili bezbednosnih standarda porudžbina uzimaju vrlo ozbiljno.

informer.rs

- Vodimo računa o tome da standardi higijene hrane i njene bezbednosti budu na najvišem nivou, a isto očekujemo i od svojih partnera. Neprihvatljivo je da restoran ili prodavnica sa naše platforme ne zadovoljavaju ove standarde. Kada ustanovimo kršenje ovih standarda, odmah preduzimamo potrebne korake. U situaciji u kojoj restoran ili prodavnica sa kojima sarađujemo ne zadovoljavaju kriterijume naših korisnika, kompanija "Glovo" je tu da im pruži podršku i da potrebne savete kako bi ovi standardi bili ispunjeni. Ukoliko naš partner kontinuirano krši standarde higijene hrane i njene bezbednosti, "Glovo" ima pravo da ukloni taj restoran ili prodavnicu sa platforme.

Bogosavljević: Reklamacija, pa inspekcija, pa tužba

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević rekao je da potrošač, u ovom slučaju ja, mora da podnese reklamaciju i "Glovu" i restoranu "Soja sos" i da traži naknadu kako materijalne, tako i nematerijalne štete, a ako ove firme odbiju da ga obeštete, da pokrene sudski spor, u kom će sigurno dobiti odštetu od nekoliko hiljada evra. Uz to, slučaj mora da prijavi svim nadležnim inspekcijama koje moraju drakonski da kazne ove firme.

- Već danas treba da se podnese reklamacija tim firmama, u kojoj tražite obeštećenje za naknadu materijalne i nematerijalne štete i zahtevate odgovor u roku od osam dana i rešenje u roku od 14 dana. U reklamaciji se jasno napiše da niste zadovoljni što ste za to što vam je neko ugrozio život dobili samo vaučer koji morate potrošiti na istoj toj aplikaciji. Ako ne odgovore ili ne reše u tom roku, potrošač se obraća Tržišnoj inspekciji i onda će morati da odgovore, mada iz prakse mislim da će sigurno odgovoriti da bi izbegli suđenje, jer smo imali slične slučajeve gde je sud dosuđivao obeštećenje i po sedam hiljada evra jer su ovde evidentno bili ugroženi život i zdravlje potrošača - kaže naš sagovornik i dodaje:

- Prosto mi je neverovatno kako se ove firme ponašaju u ovom slučaju i da vam nisu vratili ni novac, nego samo vaučer. Svaka druga firma bi vam vratila i novac i dala vam kule i gradove uz to, samo da ih ne tužite jer će na sudu tek proći kao "bosi po trnju" i još će uz obeštećenje morati da plate i troškove postupka. Uz to treba da se podnese i prijava Veterinarskoj i Sanitarnoj inspekciji, koje moraju odmah da izađu na teren. Tu kazne znaju da budu izuzetno rigorozne, i materijalno, a i zato što mogu te firme da dobiju zabranu rada privremeno, a imali smo slučajeve čak i trajne zabrane rada. Evidentno je da su odgovorne obe firme jer ste vi preko jedne naručivali i kupovali proizvode, a druga je pripremala hranu, a koji je nivo odgovornosti koje firme, to moraju da odrede nadležni organi. Nikako ne može sva krivica da bude na restoranu, jer vi sa njima niste imali nikakav kontakt. Ko je "Glovu" kriv što sarađuje sa takvim restoranima.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem