PROVUKAO JE KARTICU, A ONDA MU SE ODMOR PRETVORIO U PAKAO! Banka mu zaplenila novac, a račun....

PROVUKAO JE KARTICU, A ONDA MU SE ODMOR PRETVORIO U PAKAO! Banka mu zaplenila novac, a račun.... Shutterstock
utorak, 26. 07. 2022. u 15:50
Dejanu Miškovu četiri puta zaredom je odbijena kreditna kartica na recepciji iako je imao i više nego dovoljno sredstava Banka mu sa kreditne kartice skinula sredstva, ali ona nisu bila prosleđena hotelu, pa je račun morao da plati gotovinom

Zahvaljujući Mobi banci Novosađaninu Dejanu Miškovu (50) i njegovom osmogodišnjem sinu odmor u Grčkoj pretvorio se u pravi pakao!

Miškov je doživeo pravu noćnu moru na recepciji hotela "Mareleon Beach Resort", između Soluna i Kavale, jer je neuspešno pokušavao da kreditnom karticom izmiri svoj račun za letovanje. Pravi šok je doživeo kada je shvatio da mu je ova banka skinula sredstva sa računa, iako je POS terminal izbacivao obaveštenje da transakcija nije uspela. Da stvar bude crnja, u toj potpuno stresnoj i nemogućoj situaciji Dejan nije uspeo da dobije Mobi banku ni telefonom, ni mejlom, a bezuspešno je slao i poruke putem Mesindžera na društvenim mrežama.

Shutterstock

- U subotu, 2. jula ove godine, nameravao sam da platim račun za letovanje na recepciji hotela u Grčkoj. Račun za sedam dana je bio 870 evra ili oko 103.000 dinara. Radnica na recepciji je provukla kreditnu karticu izdatu na moje ime od strane Mobi banke, ali ona je odbijena. Zamolio sam da pokuša još jednom, no opet se dogodilo isto i tako ukupno četiri puta. Na kartici je bio pun limit, koji je umnogome premašivao račun za letovanje. U potpuno stresnoj i za mene neverovatnoj situaciji, pokušao sam da dobijem Mobi banku telefonom, mejlom, putem Mesindžera na društvenim mrežama, na četu koji imaju na sajtu Mobi banke, ali ostali su gluvi na svaki kanal komunikacije - počinje svoju priču Miškov.

Dupli ceh

On dodaje da mu je u tom haosu jedino na pamet palo da prebaci sredstva sa kreditne kartice na debitnu, izdatu takođe od strane Mobi banke, te da na taj način plati pozamašan račun. Međutim, kaže, tada nastaje potpuni šok!

Shutterstock

- Mobi banka je skinula sredstva sa kreditne kartice, iako je POS terminal na recepciji hotela odbijao kreditnu karticu i izbacivao obaveštenje da je nemoguće izvršiti transakciju. Tada shvatam da hotelu nisu uplaćena sredstva, a meni su oduzeta. Posle dva sata bezuspešnog pokušaja kontakta sa bankom, izvadio sam keš iz džepa, koji sam, na svu sreću, imao, izmirio račun za letovanje i napustio hotel. To praktično znači da sam dva puta platio ceh, jednom kešom i drugi put karticom, jer su mi skinuta sredstva, a hotelu nije plaćeno od strane Mobi banke - priča naš sagovornik.

Traumirano dete

On dodaje da se ova banka oglasila tek nakon što je prešao srpsku granicu, ali samo generičkim mejlovima i pro forme.

- U tim saopštenjima dobio sam obećanje da će to proveriti, te da će povučena sredstva vratiti, ali da je potrebna određena procedura i da to zahteva vreme, ali i moje angažovanje i pribavljanje razne dokumentacije, rečju, opet mi sledi maltretiranje. Pored nezakonitog povlačenja sredstava sa kreditne kartice, neprofesionalnog ponašanja i sveg stresa koji su mi priredili, dani su prolazili, a oni mi nisu vraćali pare, ali nisu se ni izvinili. Voleo bih da niko nikada ne prođe kroz ono što sam prošao, posebno što je sa mnom bio moj osmogodišnji sin, koji će sve to nositi kao traumu - kaže Dejan i dodaje:


- Mobi banku sam prijavio Narodnoj banci Srbije, a planirao sam i da podnesem tužbu. Voleo bih da niko nikad ne prođe kroz ono što sam ja prošao i za šta je isključivi krivac Mobi banka, njena bahatost, neprofesionalnost i neažurnost. Međutim, advokat me je posavetovao da se ne "vučem" po sudovima, jer nemam šansu da dobijem nikakvu odštetu i da banke imaju pravne timove koje je teško dobiti na sudu. Verujte da meni uopšte nije stalo do novca, samo mi je cilj da se ovo više nikome ne dogodi!

shutterstock/Informer

Promenite banku

Zorana Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije Srbije (NOPS), kaže za naš list da je najveći skandal u ovom slučaju činjenica da Mobi banka nije odgovorila svom klijentu koji se nalazi u inostranstvu i koji se našao u jednoj neprijatnoj situaciji zbog greške svoje banke.
- Ovo je dokaz da banke često ne poštuju svoje klijente i krše zakon. Zna se da je korisnička podrška upravo tu da vam se nađe kada imate problem, a pogotovo treba da budu aktivni i ažurni s obzirom na to da nemaju svoje predsedništvo u inostranstvu i nemaju svoje poslovnice u drugim zemljama. Savet korisnicima je da dobro otvore oči kada biraju banku čiji će korisnici biti, a ukoliko im se dese ovakve situacije, odmah da je promene, jer u Srbiji postoje ozbiljne banke koje posluju po zakonu i poštuju svoje klijente. Pri izboru banke građanima treba da je najvažnije poverenje koje ta banka uliva, što sa Mobi bankom očigledno nije slučaj - kaže Nikolić.

Mobi banka: Slučaj je rešen

U Mobi banci kažu da je slučaj Dejana Miškova pijavljen 2. jula, ali da je on u potpunosti rešen. 
- Korisniku je vraćen novac u najkraćem roku. Istog dana, korisnik je kontaktirao naš Kontakt centar. Uspostavio je vezu za manje od minuta i sa našim operaterom razgovarao 12 minuta. Tačno je da je Miškov pokušao da izvrši plaćanje četiri puta, a prilikom jednog od tih plaćanja došlo je do rezervisanja sredstava, iako je transakcija odbijena. Veoma nam je žao što je došlo do neprijatnosti, ali nakon komunikacije sa korisnikom i detaljne provere slipova, rezervacija je ručno poništena, a novac vraćen - kažu u ovoj banci.
Oni dodaju da je korisnik uložio prigovor našoj Službi za prigovore, koja je dostavila detaljan odgovor u roku od osam dana, što je značajno kraće u odnosu na zakonom predviđeni rok od 15 dana.

Smešni su, nude mi besplatno održavanje

Dejan Miškov kaže da mu je Mobi banka tek nakon 16 dana na kreditnu karticu vratila novac i da je od njih dobio samo usmeno izvinjenje, iako je želeo javno da to učine.
- Da stvar bude smešnija, ponudili su mi kao znak pažnje da mi tri meseca besplatno održavaju račun. Svakako da više ne planiram da budem njihov klijent i da više neću imati nikakva posla sa njima, jer sam prošao neprijatnost koju ću dugo pamtiti. Samo se pitam šta bi bilo da kod sebe nisam imao novca - kaže Miškov.

Nije prvi put, isti problem i u Mađarskoj

Da Mobi banka ume da priredi ovakvu neprijatnost klijentima, Dejan Miškov se uverio i prilikom boravka u Mađarskoj, i kaje se što već tad nije promenio banku. U maju je imao sličan problem sa plaćanjem računa u hotelu u Budimpešti.

- Isti slučaj mi se desio i u Mađarskoj, da račun nisam platio, a da su mi sredstva sa kreditne kartice "skinuta". Srećom, na recepciji su problem rešili za pet minuta i smatram da je još tad trebalo da završim sve sa Mobi bankom, mada tada nisam ni sanjao da ću za veoma kratko vreme proživeti agoniju u Grčkoj - jada se Miškov.

Imate informacije koje želite da podelite sa nama?

Prijavite problem